dinsdag, juni 10, 2008

WK Ivréa


Het WK is gevaren, mijn plaatsen zijn niet de beste die ik ooit behaald heb maar ik ben tevreden over de manier waarop ik de wedstrijden gevaren heb en ben met een goed gevoel teruggekeerd. Dit was één van mijn beste WK's. Met Klaartje als persoonlijke begeleidster, een goeie sfeer in de ploeg en heel de stad Ivréa die meeleefde met het wk was het niet moeilijk om supergemotiveerd aan de start te liggen.

Door de enorm hoge waterstand was het de eerste dagen wat improviseren, trainen kon alleen op een meer en op een vlak stuk van de rivier. Ondertussen was het afwachten op de beslissingen van de organisatie en hopen op niet nog meer regen.

Uiteindelijk is alles in orde gekomen en werden alle wedstrijden gevaren. De klassieke wedstrijd werd noodgedwongen verplaatst naar een hoger gelegen stuk van de rivier. Net na de start was er één mooie golfpassage, nadien was het 17 min vlak. Niet echt een WK parcours maar jammer genoeg niks aan te doen.
De sprint werd wel gevaren op het slalomparcours, door de hoge waterstand was het nog zwaarder dan een maand geleden op training. Spektakel genoeg voor de vele supporters aan de kant, een hoop stress en drama voor de vaarders, gelukkig ben ik in de wedstrijd 2x op een deftige manier beneden geraakt. Het was al enkele keren anders geweest....

De uitslagen van de belgen:

Masters:
Klassieke wedstrijd: 4e Johan Kennes
(op enkele tienden van plaats 2 en 3, als ik Johan was zou ik al maar naar een hotel zoeken in Sort! Dat podium lukt daar zeker, wel niet vergeten om ineens een hele week te reserveren hé ;-) )

Senioren:
Individueel klassiek: Maxime 12e, ik 26e, Tanguy 35e
Ploeg klassiek: 6e plaats samen met Tanguy en Maxime

Individueel sprint: Maxime 15e, ik 20e, Tanguy geblesseerd bij voorvaren.

Ploeg sprint: niet deelgenomen door de blessure van Tanguy

Donderdag zijn we weer weg en vertrekken we naar Tsjechië voor de eerste manches van de wereldbeker.
Ik heb alvast zin om er nog een ferme lap op te geven.

Foto's van het wk staan op mijn fotopagina.

Meer info over de wb in Tsjechië op http://www.kanoemattoni.com

Geen opmerkingen: